ثبت برند جواهرات
نوشته شده توسط : ali

سنگ های قیمتی یا جواهرات، اشیاء تزئینی کوچکی هستند که برای زینت شخصی به صورت سنجاق، حلقه یا انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند استفاده می شوند.قرن هاست که فلزات (غالباَ به صورت ترکیب با سنگ های جواهر) مواد پایه ای رایج برای جواهرات بوده اند، ولی مواد دیگر مانند صدف و مواد رستنی نیز می تواند به کار رود.

• تاریخچه جواهرات

جواهر یکی از قدیمی ترین انواع مصنوعات از دید باستان شناسی است.مهره های ساخته شده از صدف ناساریوس با دیرینه 100 هزار اسله قدیمی ترین جواهر شناخته شده به حساب می آید.جواهرات در هر فرهنگ دارای پایه ای مختلف هستند، ولی معمولاَ پایداری طولانی دارند؛ در فرهنگ های اروپایی اشکال رایج جواهرات به صورت آنچه در بالا نام برده شد، از زمان های باستان متداوم بوده است.در حالی که بقیه اشکال مانند زیورآلات بینی و مچ پا که در بقیه فرهنگ ها حائز اهمیت بوده، بسیار کم رواج داشته است؛ بنا به شواهد تاریخی، بیشترین گستره تأثیرات بر طرح و مدل جواهر از آسیا بوده است.جواهر می تواند از تعداد زیادی ایده ساخته شود، سنگ های قیمتی و مواد مشابه مانند کهربا، مروارید، فلزات گرانبها، مهره و صدف به طور گسترده به عنوان جواهر استفاده شده اند و لعاب نیز اغلب دارای اهمیت بوده است.جواهر در اکثر فرهنگ ها به خاطر ویژگی های ماده تشکیل دهنده، طرح و مدل یا سمبل معنادار آن به عنوان نماد حالت شناخته می شود.
جواهر همیشه جلوه ای خیره کننده برای بشر داشته است؛هزاران سال است که جواهر برای زینت به کار رفته و به عنوان طلسم برای جلوگیری از بیماری ها و آسیب های شیاطین نیز استفاده می شده.تمام سنگ های گرانبهای قرمز رنگ یاقوت و سبز رنگ، زمرد و آبی رنگ یاقوت کبود نامیده می شدند و بعد ها کشف شد که برخی از جواهرات از برخی دیگر سخت ترند و مقاومت بیشتری دارند.الماس که گرانبها ترین جواهر محسوب می شود نه تنها زیباست بلکه سخت ترین آن ها نیز محسوب می شود.

• ثبت برند جواهرات

افراد علاقه مند به فعالیت در زمینه جواهرات می توانند به منظور ایجاد پیام واضح در ذهن مشتری، تایید اعتبارو محصولات خود در نزد مشتری، ایجاد مشتریان وفادار و ...نسبت به ثبت برند جواهرات اقدام نمایند.
برند، یا علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص را از کالاها یا خدمات سایر اشخاص متمایز نماید.
با ثبت برند جواهرات طبق قانون ثبت علائم تجاری شرکت شما حق انحصاری پیدا می کند، به موجب آن می توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نمایید.

• علائم تجاری قابل ثبت :

هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، عکس، شکل، رنگ تصویر، برچسب یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات به کار رود، علامت تجاری محسوب می شود.در برخی کشورها، شعارهای تبلیغاتی نیز علامت تجاری محسوب می شوند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می شوند. تعداد روزافزون کشورها اجازه می دهند شکل هایی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده اند نیز ثبت شوند مانند رنگ ها، علائم سه بعدی، نشان های قابل شنیدن یا نشان های قابل استشمام. با این حال بسیاری از کشورها برای آنچه که به عنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت هایی قائل شده اند و عموماً اجازه ثبت نشان هایی را می دهند که قابل رؤیت هستند یا می توان آن ها را به صورت گرافیک نشان داد.

• مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند جواهرات


1. فتوکپی شناسنامه
2. یک نسخه تصدیق ثبت علامت تجاری
3. یک یرگ تقاضای ثبت علامت تجارتی
4. سه نسخه اظهارنامه ثبت علامت تجاری و تکمیل آن
5. ارائه برگ پایان خدمت در مواردی که اعلام خواهد شد.
6. در صورتی که علامت تجاری شامل تصویر یا نوشته بخصوصی باشد 10 قطعه از تصویر ضمیمه شود.
7. یک نسخه روزنامه رسمی که آگهی تقاضای ثبت علامت تجارتی در آن درج شده است.
8. ارائه یک نسخه روزنامه رسمی که ثبت علامت تجارتی در آن درج شده است.

• مراحل ثبت برند جواهرات :

_ در اولین مرحله باید مدارک مذکور تکمیل گردند.
_ استعلام نام برند درخواستی
_ تکمیل اظهارنامه ثبت برند و ارسال به اداره مالکیت معنوی به آدرس http://iripo.ssaa.ir
_ دریافت رمز اظهارنامه
_ تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک
_ صدور آگهی نوبت اول
_ پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت.





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: